قیرگونی سرویس بهداشتی یکی از رایج ترین روش های عایق کاری سرویس‌های بهداشتی و حمام است. به دلیل تجمع آب و تردد بیشتر درکف سرویس‌های بهداشتی در این قسمت از خانه در اغلب موارد از قیروگونی استفاده می‌شود. همچنین به دلیل ضخامت و کیفیت بهتر قیروگونی استفاده از آن‌ها در سرویس‌های بهداشتی بهتر جواب می‌دهد.

اما برای قیرگونی کف سرویس بهداشتی نکات مهم وجود دارد که باید رعایت شوند. در این مقاله از سایت راه بام دلیجان به بررسی روش قیرگونی سرویس بهداشتی و نکات مهم در این مورد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قیرگونی سرویس بهداشتی کاری عالی است|راه بام دلیجان

بررسی علت مهم بودن نحوه عایق کاری سرویس بهداشتی با قیرگونی

به طور کلی قیرگونی سرویس بهداشتی از اهمیت خاصی برخوردار است. در واقع به علت استفاده زیاد آب در این قسمت از ساختمان، احتمال نفوذ آب به سطح زیرین بیشتر است. همچنین مکان‌هایی هم‌چون سرویس بهداشتی، به خاطر در معرض رطوبت قرار داشتن مستعد نفوذ آب هستند. در نظر داشته باشید که در صورت نفوذ نم و رطوبت به قسمت‌های داخلی و اسکلت ساختمان، حوادثی مانند تخریب ایجاد می‌شود و این موضوع منجر به ایجاد زیان‌های مالی و جانی خواهد شد.

پس استفاده از یک عایق رطوبتی مناسب، امری ضروری و اثرگذار است و در ابتدا می‌بایست اقدامات لازم برای آب‌بندی ساختمان انجام شود.

چرا ایزوگام سرویس بهداشتی یا عایق کاری آن مهم است؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های آب بندی سرویس بهداشتی، برخورداری از استحکام و پایداری در برابر نفوذ نم و رطوبت است. در این حالت آب به طبقات زیرین و استحکامات ساختمان نفوذ نمی‌کند و خرابی به بار نمی‌آورد.

همچنین از قیرگونی می‌توان برای عایق کاری نواحی دیگر خانه مانند موارد زیر استفاده کرد.

در این شرایط می‌توان گفت که قیرگونی کاربردهای فراوانی دارد.

مراحل کف سازی سرویس بهداشتی و نحوه قیرگونی مخصوص آن

قیرگونی سرویس بهداشتی بهتر است در دو مرحله انجام شود. مرحله اول مربوط به دیوارهاست و مرحله دوم برای کف است. دلیل این مرحله بندی این است که معمولا کاشی کاری دیوارها بعد از سرامیک کاری کف انجام می‌شود.

اگر قیرگونی کف هم‌زمان با دیوارها انجام شود در موقع کاشی کاری و عبور و مرور کارگران از روی کف قیرگونی آسیب‌دیده و سوراخ می‌شود. در نتیجه موقع سرامیک کاری کف، دوباره باید این قیرگونی با دو لایه قیر و یک لایه گونی تکرار شود. برای جلوگیری از این دوباره کاری بهتر است ابتدا دیوارها را قیروگونی کنید و حداکثر این قیروگونی را تا 30 سانتیمتر روی کف ادامه دهید. سپس بعد از کاشی‌کاری دیوارها، بلافاصله قبل از سرامیک کاری کف نسبت به قیرگونی کف اقدام نمایید. در این صورت امکان عدم اتصال قیروگونی کف به  دیوارها وجود دارد.

پس بهترین کار و اصولی ترین کار انجام قیرگونی کف و دیواره ها باهم هستند. برای اطمینان از آب بندی در کفشور را بسته و پر از آب می کنیم بعد از تست آب کل کف را یک لایه ملات نرمه به ضخامت 2 الی 3 سانتی متر می کشیم که به اصطلاح به آن ملات محافظ می گویند.  

قیرگونی کف سرویس ها

بهتر است عایق کف سرویسها با دو لایه گونی و چهار لایه قیر انجام شود. همچنین پس از اجرا حتما بوسیله آب بستن در محل از غیر قابل نفوذ بودن آن مطمئن شوید. اگر قیرگونی کف را بعد از کاشی کاری دیوار انجام دهید، حتما باید قیرگونی کف زمین را تا روی قیرگونی مخصوص دیوار بکشید. سپس دو لایه قیروگونی دیوار و کف را با قیر داغ به هم بچسبانید.

موقع قیرگونی کف سرویس بهداشتی باید دقت کرد تا محل کفشور کاملا آب بندی شود. در صورت امکان این قیروگونی داخل لوله کف شور قرار بگیرد. در این صورت باید لوله کف شور به اندازه کافی بزرگ باشد تا هم قیرگونی و هم کف شور را در خود جا دهد. 

مراحل کف سازی برای قیروگونی سرویس بهداشتی مهم است|راه بام دلیجان
مراحل کف سازی سرویس بهداشتی و نحوه قیرگونی مخصوص آن

ارتفاع قیرگونی سرویس بهداشتی چقدر باید باشد؟

بعد از سیمان کشی و شیب بندی سرویس بهداشتی باید یک سری کارها را انجام دهید و از درستی آن‌ها مطمئن شوید. برخی از این کارها عبارتند از:

در این زمان اگر احیانا قیر داخل سیفون ریخت، می‌توانید آن را به راحتی بردارید. سپس قیرکار ابتدا این گودال را یک لایه اضافی قیرو یک لایه گونی می‌کند و لبه های داخلی لوله سیفون را با تکه‌های کوچک گونی و قیر شل خالص، آب‌بندی می‌کند. استفاده از قیر شل خالص به دلیل چسبندگی زیادی آن است.

لایه های قیر و گونی بدنه دیوار سرویس بهداشتی باید حداقل ۵۰ الی ۶۰ سانتیمتر و گاهی بیشتر ارتفاع داشته باشد که مانع از ترشح آب در مرور زمان به دیوار گردد. در این گونه فضاها استفاده از قیرگونی دولایه مرغوب (قیر پاسارگاد استاندارد و گونی بنگال مناسب) نسبت به ایزوگام ارجعیت دارد و از دوام بیشتری برخوردار است. نهایتا ضروری است سیمان‌کاری کف خشک شود و قبل ازعایق کاری کاملا با جارو تمیز شود تا هیچ سنگریزه های زیر عایق باقی نماند. راه بام دلیجان با در اختیار داشتن ابزار و نصاب‌های با تجربه آمادگی دارد تا در زمینه اجرا و نصب ایزوگام و قیرگونی قسمتهای مختلف ساختمان در خدمت شما باشد.

قیرگونی چیست و نحوه ی اجرای آن در حمام به چه صورتی است؟

قیرگونی حمام نیز مانند دستشویی انجام می‌شود با این تفاوت که دیوار های حمام تا ارتفاع 100 سانتیمتر الی 120 سانتی متر عایق می‌شود. در اغلب موارد برای دیوار حمام از قیرگونی یک لایه استفاده می‌کنند.

برای انجام قیرگونی حمام لوله فاضلاب از روی سیمان برش می‌خورد و پر از آب می‌شود. سپس نصاب تکه های قیروگونی را به داخل لوله تا ۱۰ سانتیمتر برگشت می‌دهد و خوب می‌چسباند. توجه داشته باشید لوله فاضلاب توالت فرنگی را هرگز برش ندهید، این کار بعد از کاشی کاری کف و نصب کاسه انجام می‌گیرد.

قیمت قیرگونی سرویس بهداشتی به متراز آن بستگی دارد|راه بام دلیجان
قیمت قیرگونی سرویس بهداشتی و مهم‌ترین دلایل عایق‌کاری آن چیست؟

قیمت قیرگونی سرویس بهداشتی و مهم‌ترین دلایل عایق‌کاری آن چیست؟

قیرگونی سرویس بهداشتی امری رایج در بین مردم است که در ساختمان‎‌سازی‌های امروزی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. اجرای ایزوگام در مکان‌های در معرض نم و رطوبت نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین دلایل اجرای ایزوگام یا قیرگونی سرویس بهداشتی می‌پردازیم.

سرویس بهداشتی به خاطر اینکه همواره در تماس با آب و رطوبت است، در برخی نقاط کف و دیواره دچار کپک و قارچ می‌شود. توجه داشته باشید که افراد نابلد با اجرای نادرست باعث تشدید رشد قارچ و کپک در سطوح خواهند شد. زیرا قیرگونی ایجاد شده به سبب نصب نادرست در مدت کمی‌دچار پوسیدگی یا ترک می‌شود. قیرگونی بهترین روش برای جلوگیری از نفوذ و رشد قارچ در دیواره‌های سرویس بهداشتی و حمام است. اما در صورتی که به شکل کاملا اصولی و صحیح اجرا گردد.

کادر تخصصی مجموعه راه بام دلیجان به ارائه خدمات اجرای ایزوگام، قیرگونی به شکل کاملا حرفه ای می‌پردازد.

همانطور که میدانید امکان نشت رطوبت از دیواره‌های حمام به فضای داخلی ساختمان وجود دارد که با عایق کردن سرویس بهداشتی می‌توان بر آن غلبه کرد. همچنین بعضی وقتها در طول زمان بین کاشی‌ها، درز و شکاف‌هایی ایجاد می‌شود که مانند کانالی، رطوبت و نم را به نقاط دیگر انتقال می‌دهند. در این زمان استفاده از عایق‌های رطوبتی امری ضروری است.

سخن پایانی

به طور کلی قیرگونی سرویس بهداشتی یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین کارها برای عایق‌کاری و آب‌بندی بخش‌های مختلف ساختمان است. همچنین نوع قیرگونی سرویس بهداشتی و حمام و انجام صحیح آن در جلوگیری از نفوذ نم به قسمت‌های داخلی ساختمان، تخریب آن و ایجاد هزینه‌های اضافی موثر است. ارتفاع مکان مورد نظر، نکته‌ای مهم و حائز اهمیت در مراحل قیروگونی به شمار می‌رود. مجموعه راه بام دلیجان با داشتن کادری مجرب و با تجربه (دارای کارت مهارت فنی عایق کاری و عضو انجمن صنفی عایق کاران و آسفالت کاران ) آمادگی اجرای پروژه های عایق کاری، ایزوگام و قیرگونی سطوح ساختمان های شما را دارد. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

One Response

  1. سلام برای ساختمان ۸ واحدی قیرگونی دولایه متری چند کار می‌کنید؟با قیر پاسارگاد و گونی بنگال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
خدابندلو مدیریت سایت
تماس سریع