قیرگونی سقف یکی از روش‌های رایج برای عایق‌کاری ساختمان‌ها و سطوح مختلف است. باید گفت که قیرگونی اگر به درست و دقیق انجام شود، کارایی، کیفیت و دوام بالایی خواهد داشت. پس مهم است که برای اجرای قیرگونی سقف و دیگر نقاط ساختمان‌های خود از افراد باتجربه استفاده کنید.

نکته‌ای که در انجام و انتخاب قیرگونی پشت بام‌ها باید رعایت شود، این است که آیا ساختمان تحمل وزن مصالح قیرگونی را دارد. ما در این مقاله از مجله راه بام دلیجان به بررسی قیرگونی سقف و قیمت و نکات مهم حین اجرا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قیرگونی سقف در تهران و حومه؛ نحوه اجرای قیرگونی پشت بام چگونه است؟

قیرگونی پشت بام‌ها و سطوحی که در معرض آب و رطوبت قرار دارند، از چندین قرن پیش انجام می‌شود. شاید این روش قدیمی باشد اما کیفیت و کارایی بالایی دارد. به همین دلیل از قیرگونی برای عایق‌کاری پشت‌بام‌ها یا سرویس‌ها بهداشتی استفاده می‌شود.

برای اجرای قیرگونی سقف در ابتدا باید مشخص شود که آیا ساختمان تحمل وزن مصالح قیرگونی را دارد. این کار توسط نصاب‌ها در مجموعه راه بام دلیجان نیز انجام خواهد شد. بعد از گذر از این مرحله نوبت به اجرای قیرگونی می‌رسد. برای انجام قیرگونی پشت بام‌ها به صورت زیر عمل می‌کنند.

  1. در ابتدا سقف ساختمان را برای کیفیت بهتر و داوم بیشتر عایق‌کاری، سیمان‌کاری می‌کنند.
  2. سیمان کاری باید یک‌ دست و فاقد ترک و آسیب باشد.
  3. بعد از خشک شدن سیمان، نوبت به مرحله عایق‌کاری با قیرگونی می‌رسد. برای این کار قیر را با دمای حداکثر 180 درجه سانتیگراد روی سیمان می‌ریزند. باید قیر تمام سطح سیمان را بپوشاند. 
  4. در مرحله بعد یک لایه گونی درجه یک روی قیر قرار می‌دهند. هنگام انجام این کار نصاب‌ها باید مراقب باشند تا گونی در زمان قرارگیری روی قیر، پاره یا دچار چین و چروک نشود. 
  5. سپس قیر نرم را با قیر سفت مخلوط می‌کنند و یک لایه جدید روی گونی‌ها قیر می‌ریزند. در این مرحله نیز باید مراقب بود که گونی‌ها پاره نشوند. 
  6. بعد از اتمام این کار، برای اطمینان از نفوذ ناپذیر بودن قیرگونی، مرحله قیرگونی را به صورت معکوس انجام می‌دهند. یعنی در این زمان روی گونی یک لایه قیر می‌کشند.
  7. بلافاصله بعد از اتمام کار یا حداکثر 24 ساعت بعد از کار، نفوذ ناپذیر بودن سطح کار را امتحان می‌کنند.

این مراحل باید با صبر، دقت و منظم انجام شود تا نتیجه انتهایی با کیفیت و با دوام باشد.

قیرگونی سقف باید خیلی منظم و دقیق انجام شود|راه بام دلیجان

مهمترین نکات حین انجام قیرگونی پشت بام که باید بدانید

قبل، حین و حتی بعد از انجام قیرگونی سقف باید یکسری نکات رعایت شود. در ادامه برخی از این نکات را معرفی خواهیم کرد.

رعایت این نکات در بهبود کیفیت و دوام قیرگونی سقف تاثیر زیادی دارد.

در حین قیرگونی سقف باید گونی کاری خیلی دقیق و بدون پارگی انجام شود|راه بام دلیجان
مهمترین نکات حین انجام قیرگونی پشت بام که باید بدانید

نحوه محاسبه قیمت قیرگونی سقف با مصالح؛ در تعیین قیمت عوامل مختلفی تاثیر دارند

تعیین قیمت قیرگونی سقف در نقاط مختلف با توجه به قیمت مصالح و سطح کار متفاوت است. در ادامه جدولی با قیمت‌های تقریبی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

خدمت و نوع آنقیمت به ازای هر متر مربع (تومان)
قیرگونی تک لایه119 هزار
قیرگونی دولایه195 هزار
قیرگونی سه لایه250 هزار
دستمزد قیرگونی دولایه هر مترمربع39 هزار
دستمزد قیرگونی یک لایه هر مترمربع29 هزار
لکه‌گیری قیرگونی اجرا شده روزانه750 تا 980 هزار
توجه داشته باشید که اگر متراژ کار بیش از 200 مترمربع باشد، به تناسب آن از قیمت کار کم خواهد شد. البته برای متراژهای کمتر از 100 متر نیز قیمت‌ها کمی بالاتر محاسبه می‌شوند.

قیمت مصالح قیرگونی چند تومان است؛ هر بشکه قیر چند متر مربع است؟

در محاسبه قیرگونی سقف و دیگر سطوح، قیمت مصالح تاثیر بالایی دارند. به همین دلیل ما در این مقاله از سایت راه بام دلیجان قیمت تقریبی برخی از مصالح را در جدول زیر آورده‌ایم.

توجه داشته باشید که این قیمت‌ها تقریبی هستند و تنها برای آشنایی شما با هزینه‌ها در این مقاله استفاده شده‌اند. اینکه هر بشکه قیر چند متر را پوشش می‌دهد، باید گفت که به سطح کار بستگی دارد. به این صورت که هر چه سطح صاف‌تر باشد، هر بشکه حدود 100 متر مربع را پوشش خواهد داد.

قیمت قیرگونی در تهران با سایر نقاط و شهرها متفاوت است؟

قیمت قیرگونی پشت بام در تهران و حومه آن تفاوت چندانی ندارد. زیرا مهم متراژ کار، سطح زیرین (قیمت قیرگونی در سطوح کاشی‌کاری شده، سیمان یا هر ماده دیگری متفاوت است) و قیمت مصالح است. ما در مجموعه راه بام دلیجان با ارائه بهترین خدمات و استفاده از مصالح درجه یک، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستیم.

بعد از انجام لایه های مختلف قیرگونی پشت بام باید قیر را خیلی خوب به همجا پاشید|راه بام دلیجان
قیمت قیرگونی در تهران با سایر نقاط و شهرها متفاوت است؟

موارد دیگری که در قیمت قیرگونی پشت بام موثر هستند

از جمله فاکتورهایی که در قیمت قیرگونی سقف، قیرگونی سرویس بهداشتی و سطوح دیگر تاثیرگذار است، می‌توانیم به چند لایه بودن و ضخامت قیرگونی اشاره کنیم. باید گفت که تعیین چند لایه بودن قیرگونی (یک لایه، دولایه، سه لایه )به شرایط آب و هوایی منطقه جغرافیایی محل سکونت بستگی دارد. به طور کلی ضخامت قیرگونی نباید بیش از 2 تا 3 سانتیمتر باشد. زیرا هر چه ضخامت قیرگونی سقف بیشتر باشد، وزن بیشتری بر ساختمان تحمیل می‌شود.

سخن پایانی

قیرگونی سقف یکی از رایج‌ترین روش‌های عایق‌کاری است که از گذشته تا به امروز انجام می‌شود. یکی از نکات خیلی مهمی که در انجام قیرگونی پشت بام نقش دارد، میزان تحمل ساختمان برای مصالح قیرگونی و هزینه کار است. مجموعه راه بام دلیجان آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان در زمینه عایق کاری سطوح مختلف مانند قیرگونی سقف یا ایزوگام کاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
خدابندلو مدیریت سایت
تماس سریع