روش نصب ایزوگام روی سطوح مختلف متفاوت است؟ آیا برای هر سطحی از یک ایزوگام و روشی خاصی استفاده می‌شود؟ برای جواب به این سوالات پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب از سایت خدمات فنی راه بام دلیجان را بخوانید. نصب بهترین ایزوگام توسط نصابان راه بام دلیجان انجام می شود.

امروزه ایجاد عایق پوششی روی پشت بام یا حتی دیوارهای ساختمان، کاری ضروری و با اولویت بالاست. به همین دلیل افراد سعی دارند با استفاده از بهترین نوع و روش صحیح نصب ایزوگام، سقف و دیوارهای خود را از هرگونه رطوبت مصون دارند. اما اگر نصب ایزوگام با روش صحیح صورت نگیرد انتظار آن‌ها برآورده نخواهد شد. در نتیجه خرید ایزوگام برایشان بی ارزش خواهد بود و در ایران از روش‌های معمولی برای اتصال کاملا ایمن پوشش رطوبتی به سطح زیرین به کار می‌رود. در این مطلب قصد داریم بهترین روش نصب ایزوگام را در راه بام دلیجان برای شما بیان کنیم.

روش نصب ایزوگام در تعیین کیفیت آن نقش دارد|راه بام دلیجان

9 نمونه  از مهمترین نکات نصب ایزوگام که باید بدانید

برای نصب ایزوگام رعایت نکات اصولی به شکل درست خیلی اهمیت دارد. زیرا اگر نصب ایزوگام به بهترین روش اجرا نشود، آب‌بندی پشت بام به مشکل می‌خورد و خساراتی در سقف بوجود میآید.

برای نصب ایزوگام نیاز به مهارت کافی و دانستن نکات اجرایی است. مراحل نصب اصولی ایزوگام عبارتند از:

  1. قبل از نصب ایزوگام باید سطح پشت بام را تمیز و همه کولرها و دیگر وسایل را باز کنید.
  2. اگر از قبل ایزوگام روی سطح وجود دارد، زیرسازی انجام شود.
  3. نصب ایزوگام باید از ناودان پشت بام شروع شود.
  4. برای جلوگیری از برگشتن آب به زیر ایزوگام، داخل لوله ناودانی تکه ایزوگامهای ۱۰ سانتیمتری نصب شود.
  5. بند اول ایزوگام باید از نظر صاف بودن و جهت درست بررسی شود. در این حالت بندهای بعدی به دستی اجرا خواهند شد.
  6. مشعل را باید به طور یکنواخت روی کار گرفت تا گرما در تمامی سطح ایزوگام پخش شود.
  7. همپوشانی ورقه‌های ایزوگام حدود ۱۰ الی ۱۲ سانتیمتر است.
  8. بندکاری ایزوگام باید کامل و به روش صحیح انجام شود تا عمر و آب بندی ایزوگام بالا رود.
  9. در انتها تکه کاری ایزوگام نیز کامل و با دقت انجام میشود.

این 9 مرحله مهمترین نکاتی هستند که باید در زمان نصب ایزوگام به آن‌ها توجه کرد.

مراحل اجرای زیرسازی در پشت بام؛ به این نکات توجه کنید

نصب ایزوگام یکی از بهترین و مقاوم ترین عایق ها برای ساختمان ها، استخرها، دیوارهاست. انجام نصب ایزوگام بسیار راحت است و با اینکه این کار به آسانی و با سرعت انجام میشود، اما اصول خاص خودش را دارد. اگر روش صحیح نصب ایزوگام به درستی صورت نگیرد، ممکن است آسیبهای زیادی را در آینده ایجاد شود. در ادامه مراحل نصب ایزوگام را بیان میکنیم:

مرتب کردن و تمیز کردن سطح اصلی یکی از اصول روش نصب ایزوگام است|راه بام دلیجان
تمیز کردن و شستن پشت بام روش صحیح نصب ایزوگام است.

آموزش نصب ایزوگام و مراحل اجرای آن در پشت بام؛ به این نکات توجه کنید

برای باز کردن برخی از رول های ایزوگام که دچار چین خوردگی و شکستگی شدند یا به اصطلاح پاشنه در آورده اند راه‌حلی وجود دارد. برای رفع این مشکل باید به وسیله مشعل حرارت به آن قسمت داده شود و به آرامی آن را باز کرد، در غیر این صورت عایق پاره میشود.

قیر کشی زیر ایزوگام چرا مهم است و چه مزیتهای دارد؟

قیر کشی زیر ایزوگام یکی از روشهایی است که برای آماده سازی سطح زیرین به کار میرود. استفاده از این روش مزایای زیادی دارد که انجام آن را تبدیل به یک امر واجب میکند. این مزایا عبارتند از:

فراموش نکنید برای اینکه نصب ایزوگام به درستی انجام شود باید حتما توسط یک فرد متخصص انجام شود. تیم حرفه ای راه بام دلیجان با مشاوره و معرفی نصاب‌های حرفه ای باعث آسودگی خاطر شما شوند.

استفاده از قیر کشی زیر ایزوگام یک روش کلیدی در نصب ایزوگام است|راه بام دلیجان
قیر کشی زیر ایزوگام روی موزاییک و مزیت‌های آن

سخن پایانی در مورد بهترین روش نصب ایزوگام

نصب ایزوگام باعث جلوگیری از نشت رطوبت به ساختمان و سطوح مختلف میشود. همچنین  طول عمر مصالح مصرفی را افزایش می‌دهد.

نصب ایزوگام اصول خاص خودش را دارد و در صورتی عملکرد مطلوب را خواهد داشت که یک تیم حرفه ای و کار درست امور مرتبط با آن را انجام بدهند. به همین منظور تیم و نصاب‌های متخصص راه بام دلیجان این آمادگی را دارند تا پروژه‌ها و خدمت ایزوگام کاری شما را انجام دهند. با ما درارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد روش نصب ایزوگام

درابتدا سطح دور لوله را تمیز می کنیم و برای کاردستکش مخصوص استفاده می کنیم.ایزوگام را به اندازه های کوچک  برش داده و حرارت می دهیم ودور لوله می چسبانیم، با کمچه بندکشی آن را انجام می دهیم.

ابتدا سطح زیر را تمیز کنید و گردوغبار آن را پاک کنید. در صورت پارگی یا سوراخ، آن را تعمیر یا قسمت‌های مشکل‌دار را جدا کنید. درزها را پرکنید و سپس ایزوگام جدید را نصب کنید.

بعد از خشک شدن سیمان سرویس بهداشتی، سطح کار را تراز کنید. برای چسبندگی بهتر ایزوگام، از قیرکشی استفاده کنید و سپس ایزوگام را تا حدود یک متری دیوار سرویس بهداشتی نصب کنید.

در فصل گرما .ولی هنگام نم دادن برای جلوگیری از خسارت بیشتر در همه فصل ها میتوان ایزوگام را نصب کرد فقط در مواقعی که بارندگی یا سطح کار خیس است نمیتوان ایزوگام یا قیرگونی را نصب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
خدابندلو مدیریت سایت
تماس سریع