بهترین زمان برای نصب ایزوگام یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که مشتریان راه بام دلیجان می‌پرسند. ما پاسخی بسیار ساده و مهم برای آن داریم و آن هم این است که برای داشتن ایزوگامی ماندگار و با کیفیت، فصل تابستان مخصوصا ماه شهریور بهترین زمان برای این کار است. البته امکان انجام ایزوگام کاری در فصول دیگر نیز وجود دارد.

زیرا اگر ایزوگام در زمان مناسب نصب نشود، دچار آسیب می‌شود و عمر مفید آن کاهش خواهد یافت. ما در این مقاله از سایت راه بام دلیجان سعی داریم تا به شما اطلاعاتی در این زمینه ارائه دهیم. پس لطفا تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

بهترین زمان برای نصب ایزوگام از نظر فنی چه موقع است؟

بهترین زمان برای نصب ایزوگام فصل تابستان است. تابستان به خاطر داشتن هوای گرم و خشک، رطوبت ناشی از بارندگی‌ها را در سطح مورد نظر مانند پشت بام‌ها از بین می‌برد. این موضوع باعث چسبندگی سطح ایزوگام به پشت‌بام می‌شود و از بلند شدن ورقه‌ها ایزوگام از روی سطح جلوگیری می‌کند.

باید توجه داشت که سطح خیس و مرطوب پشت‌بام باعث خوب نچسبیدن ایزوگام می‌شود. اگر ایزوگام به خوبی به سطح پشت‌بام نچسبد، بین لایه‌های آن شکاف ایجاد می‌شود و در نتیجه رطوبت به سقف نفود خواهد کرد. این موضوع باعث نم‌زدگی نمای داخلی خانه و سست شدن دیوارها می‌شود.

لازم به ذکر است که بعد از فصل تابستان، در اوایل پاییز هم می‌شود پشت‌بام را ایزوگام کرد. اما بهترین ماه برای نصب ایزوگام، مرداد، شهریور و مهر است. در ماه‌های مرداد و شهریور به دلیل دمای بالای هوا و خشکی سقف پشت بام‌ها، ایزوگام بهتر نصب خواهد شد.

آیا در پاییز و زمستان در مناطق گرمسیر و بدون بارندگی می‌توان پشت‌بام را ایزوگام کرد؟

این سوال را تعداد زیادی از مشتریان از متخصص این زمینه می‌پرسند. در جواب باید گفت که تنها بارندگی برای نصب ایزوگام مهم نیست. بلکه در فصول سرد، دمای هوا پایین و رطوبت بالاست. در این حالت سردی هوا باعث مرطوب شدن سطح کار و رطوبت هوا منجر به نم در سقف و خوب نچسبیدن ورقه‌های ایزوگام می‌شوند.
همچنین سردی هوا منجر به خشک شدن ورقه‌های ایزوگام و شکنندگی در آن‌ها در زمان نصب خواهد شد. در این حالت ایزوگام آسیب می‌بیند و خیلی سریع‌تر خراب می‌شود.
مشکلات ایزوگام و نتایج نصب ایزوگام در زمان نامناسب
بهترین زمان برای نصب ایزوگام تابستان است|راه بام دلیجان

مشکلات ایزوگام و نتایج نصب ایزوگام در زمان نامناسب

درست است که نصب ایزوگام از بهترین روش‌های عایق‌کاری ساختمان به شمار می‌رود. اما در زمان نصب این روش عایق‌کاری باید به نکاتی توجه کرد که در کیفیت آن اثر دارند. در ادامه چند مورد از مشکلاتی که در نتیجه نصب ایزوگام در زمان نامناسب ایجاد می‌شوند را مطرح می‌کنیم.

1.     ایجاد ترک و شکستگی ایزوگام حین اجرا

اگر هوا در زمان نصب ایزوگام سرد باشد، ممکن است ورقه‌های ایزوگام دچار ترک یا شکستگی شوند. در این حالت به مرور زمان رطوبت در بین این شکستگی‌ها نفوذ می‌کند و سطح زیر کار را خراب خواهد کرد.

2.     نچسبیدن عایق روی سطح در زمان نصب ایزوگام در سرما

هوای سرد باعث سرد شدن ساختمان و مصالح می‌شود و در این حالت قیر به درستی روی سطح نمی‌نشیند. در نتیجه پس از نصب ایزوگام به دلیل خوب نچسبیدن به سطح زیرین، بلند می‌شود یا می‌شکند. در این حالت بعد از مدتی باید تعمیر یا لکه‌گیری انجام گیرد.

3.     تاول زدن ایزوگام، یک مشکل رایج در نصب ایزوگام در زمان نامناسب

اگر نصب ایزوگام در هوای مرطوب انجام گیرد و ساختمان رطوبت داشته باشد، در مناطق مختلفی از ایزوگام تاول ایجاد خواهد شد. این تاول‌های بزرگ و کوچکی در معرض نورخورشید و هوای گرم می‌ترکند. در این حالت ایزوگام آسیب می‌بیند و نفودپذیر می‌شود.

4.     پایین آمدن عمر مفید ایزوگام از مشکلات رایج ایزوگام کاری در فصل سرد

هر گونه مشکلی که در نصب ایزوگام پیش بیاید، باعث کاهش عمر مفید آن می‌شود. ایزوگام‌ باید حداقل 10 سال از ساختمان در برابر رطوبت محافظت کند. اشتباه در انتخاب زمان مناسب نصب ایزوگام این عمر مفید را کاهش خواهد داد.

عدم توجه به زمان مناسب برای نصب ایزوگام علاوه بر مشکلات بالا، ضررهایی نیز برای مالکان ساختمان به دنبال دارد که عبارتند از:

 با انتخاب بهترین زمان برای نصب ایزوگام از این مشکلات جلوگیری کنید.

بهترین زمان برای نصب ایزوگام از ایجاد تاول و شکستگی جلوگیری می کند|راه بام دلیجان

مهمترین نکات نصب ایزوگام که باید بدانید

گاهی برای تهیه مسکن زحمات بسیاری می‌کشیم و دوست نداریم مشکلی برای آن ایجاد شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است سلامت ساختمان را با مشکل مواجه کند، رطوبت است. اگر جلوی نفوذ رطوبت به ساختمان را بگیریم باعث افزایش عمر آن می‌شویم. به همین دلیل کارشناسان راه بام دلیجان برای عایق‌کاری ساختمان شما و اجرای ایزوگام آماده کمک و مشاوره به شما هستند.

برای داشتن نتیجه مناسب در نصب ایزوگام به نکات زیر توجه کنید:

·        انتخاب نوع ایزوگام بسیار مهم است

ایزوگام برای استفاده‌های مختلف تولید می‌شود و به همین دلیل باید نوع مناسب آن را با سطح کار خود مشخص کنیم. توجه داشته باشید که انتخاب نوع مناسب در طول عمر ایزوگام و نتیجه‌نهایی که عایق‌کاری است موثر خواهد بود.

·        نصاب ایزوگام باید خبره و کاربلد باشد

کار نصب ایزوگام باید با توجه به اصول و روش درست انجام گیرد. کوچک‌ترین خطا در نصب ایزوگام، ممکن است تمام کار را خراب کند. پس انتخاب نصاب حرفه‌ایی از عوامل مهم در نصب ایزوگام به شمار می‌رود. مجموعه راه بام دلیجان با در اختیار داشتن نصاب‌های متخصص آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

·       بهترین زمان برای نصب ایزوگام را دست کم نگیرید

زمان نصب ایزوگام یک عامل مهم در نتیجه‌نهایی نصب ایزوگام محسوب می‌شود. حتی اگر تمامی مراحل نصب ایزوگام به درستی انجام شوند اما در این زمینه کوتاهی شود، نتیجه خوبی نخواهد داشت.

·       قیمت روز ایزوگام و کیفیت آن

ایزوگام‌ توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود که از نظر جنس و کیفیت باهم متفاوت هستند. با مشورت با ایزوگام‌ کار خود و بودجه درنظر گرفته‌شده، بهترین نوع ایزوگام را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

مهمترین نکات نصب ایزوگام که باید بدانید
بهترین زمان برای نصب ایزوگام توسط یک نصاب ماهر|راه بام دلیجان

طریقه نصب ایزوگام روی یک سطح دارای عایق

باید گفت که نصب ایزوگام روی ایزوگام هیچ ایرادی ندارد، در صورتی که وزن اضافی روی آن سطح مشکلی ایجاد نکند. در صورتی که وزن ایزوگام مهم باشد، در ابتدا باید ایزوگام قبلی را از سطح مورد نظر جدا، سپس لایه جدید را نصب کرد.

توجه کنید که اگر بعد از جدا کردن ایزوگام قبلی از سقف، ناهمواری روی پشت‌بام ایجاد شد، ابتدا آن ناهمواری‌ها را رفع کنید، سپس اقدام به نصب ایزوگام جدید کنید.

سخن پایانی

با رعایت تمام مواردی که درباره بهترین زمان نصب ایزوگام گفتیم، شما می‌توانید ایزوگام ساختمان را در بهترین زمان نصب کنید. توجه داشته باشید تنها نصب ایزوگام در زمان مناسب برای حفظ کیفیت و ماندگاری آن کافی نیست. بلکه عوامل دیگری نیز در طول عمر مفید ایزوگام نقش دارند. ما در این مقاله از سایت راه بام دلیجان چندین نکته مهم و بهترین زمان برای نصب ایزوگام را توضیح دادیم. امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
خدابندلو مدیریت سایت
تماس سریع