نصب ایزوگام بدنه دیوار راهی مطمئن برای جلوگیری از نفوذ هرگونه نم و رطوبت به قسمت‌های داخلی دیوار و ساختمان است. همچنین این کار به راحتی محافظت از دیوار در مقابل گرما، سرما و تابش نور خورشید را انجام می‌دهد.

نفوذ نم یک موضوع مهم در ساختمان‌هاست که زیبایی خانه و دیوارها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. همچنین انجام ایزوگام بدنه دیوار منجر به عایق گرما در تابستان‌های بسیار گرم خواهد شد. این کار از هدر رفت انرژی برای خنک کردن خانه‌ها نیز جلوگیری می‌کند. در این مطلب از سایت خدماتی راه بام دلیجان چگونگی نصب ایزوگام بدنه دیوار و برخی از نکات در این خصوص را توضیح خواهیم داد.

ایزوگام بدنه دیوار راهی عالی برای حفاظت ازساحتمان ها|راه بام دلیجان
اجرای ایزوگام روی دیوار سیمانی بدون داربست برای دیوارهای بلند

نصب ایزوگام دیوار ساختمان با روش‌های خاص و حرفه‌ای

نصب ایزوگام بدنه دیوار با توجه به ارتفاع آن به دو صورت زیر انجام می‌شود:

در هر دو روش نصب ایزوگام روی بدنه دیوار، صیقلی و هموار کردن دیوار در قسمت‌های انتهایی آن قبل از نصب ضروری است. انجام این اقدامات کیفیت نصب ایزوگام روی بدنه دیوار را بالا می‌برد و باعث می‌شود که کار با سرعت بیشتری انجام گیرد.

دقت کنید که روش نصب ایزوگام بدون داربست نیاز به تخصص دارد و عملا شاید هر کسی نتواند آن را به درستی و بدون ایراد انجام دهد. راه بام دلیجان به شما پیشنهاد می‌کند تا از مشاورین باتجربه این مجموعه برای انتخاب روش مناسب برای نصب ایزوگام بدنه دیوار ساختمان‌های خود بهره ببرید.

نصب ایزوگام روی دیوار بدون داربست

یکی از مواردی که معمولا در نصب ایزوگام روی دیوار مطرح می‌شود عدم استفاده از داربست است. نصب داربست هم هزینه‌های زیادی به همراه دارد و هم خطرهای استفاده از آن زیاد است. به همین دلیل برخی از نصاب‌ها از راه‌های دیگری برای ایزوگام کردن دیوارها استفاده می‌کنند. برخی از روش‌های نصب ایزوگام روی دیوار بدون داربست عبارتند از:

  1. نصب ایزوگام روی دیوار بدون داربست با طناب

برای انجام این کار به این روش نصاب حرفه‌ای باید بتواند امنیت خود را با استفاده از طنابی که دور کمرش قرار گرفته‌است حفظ کند. روش نصب ایزوگام روی دیوار بدون داربست از بالا به پایین انجام می‌گیرد. این روش نسبت به روش نصب با داربست کم هزینه‌تر و راحت‌تر است.

  1. نحوه نصب ایزوگام روی دیوار با دستگاه

برای استفاده از دستگاه برای نصب ایزوگام روی دیوار، دو عدد ریل را در بالا و پایین دیوار نصب می‌کنند. سپس به وسیله دو کابل که به ریل‌ها متصل‌شده است، دستگاه را به دیوار می‌چسبانند. دستگاه با استفاده از پنج موتور به صورت عمودی حرکت می‌کند. این دستگاه با حمل کردن رول ایزوگام و یک مشعل که به‌طور مداوم ایزوگام را حرارت می‌دهد، ورقه‌ها را به دیوار می‌چسباند. زمانی که نصب ایزوگام یک ردیف تمام شد، ریل‌ها به مقدار عرض یک رول ایزوگام جابه‌جا می‌شوند تا ردیف بعدی نصب شود.

نصب ایزوگام روی دیوار سیمانی با داربست برای دیوارهای بلند

برای نصب ایزوگام روی دیوارهایی که ارتفاع آن‌ها بیشتر از 2 متر است، پیشنهاد می‌شود از داربست و تخته استفاده کنید. در این روش نصاب رول ایزوگام را به پشت بام می‌برد و نیم متر از آن را روی پشت بام باز می‌کند. سپس آن نیم متر را تا می‌کنند و مابقی رول ایزوگام را مرحله به مرحله از بالا به پایین روی دیوار می‌چسباند.

در دیوارهای بلند ابتدا یک نصاب در قسمت بالای دیوار می‌ایستد و با استفاده از مشعل پشت ورقه‌های ایزوگام را حرارت می‌دهد. سپس ورقه‌ها را به دیوار می‌چسباند. وقتی ایزوگام ردیف بالا تمام شد، این نصاب به همکار خود که در قسمت پایین‌تر ایستاده است خبر می‌دهد تا ادامه ردیف دیوار را ایزوگام‌کاری کند. به همین ترتیب ایزوگام بدنه دیوار ردیف به ردیف انجام می‌شود.

نصب ایزوگام بدنه دیوار با داربست|راه بام دلیجان
بهترین نصب ایزوگام روی دیوار سیمانی با داربست برای دیوارهای بلند

حال سوالی که پیش می‌آید این است که نیم متر باز شده ایزوگام روی پشت‌بام برای چه کاری است؟

نیم متر باز شده در دیواره پشت بام نصب خواهد شد که با این کار از نفوذ رطوبت به سقف جلوگیری می‌شود. در صورت عدم انجام این کار، رطوبت به شکاف بین ایزوگام دیوار و پشت بام نفوذ می‌کند و باعث طبله کردن ورقه‌های ایزوگام یا نم دادن سقف می‌شود.

برای جلوگیری از نفوذ رطوبت بین لایه‌های ایزوگام بدنه دیوار چه باید کرد؟

بعد از اتمام چسباندن رول اول، چسباندن رول دوم شروع می‌شود. این مرحله مثل مرحله قبل انجام می‌شود، با این تفاوت که رول بعدی باید حدود 10 سانتیمتر روی رول قبلی قرار گیرد. این کار برای این است که رطوبت از بین لایه‌های ایزوگام به بخش زیرین آن نفوذ نکند. زیرا ایجاد فاصله بین ورقه‌های ایزوگام، حتی چند میلی‌متر، منجر به نفوذ آب و رطوبت به سطح زیرین خواهد شد و خسارت به بار می‌آورد.

بعد از اتمام چسباندن دومین رول ایزوگام نوبت به بندکشی می‌رسد. بندکشی به این صورت است که باید لبه‌های ایزوگام‌ها را با حرارت کم و به وسیله کمچه به هم بچسبانیم.

قیمت نصب ایزوگام روی دیوار با نصب آن روی پشت بام متفاوت است؟

برای محاسبه هزینه نصب، باید ابتدا میزان ارتفاع دیوار و متراژ ایزوگام مصرفی را حساب کرد. در مرحله بعد با توجه به شرایط ساختمان و تشخیص نصاب یکی از روش‌های نصب ایزوگام با یا بدون داربست انتخاب خواهد شد. در این حالت می‌توان قیمت نصب ایزوگام را محاسبه کرد.

مجموعه راه بام دلیجان از یک تیم حرفه‌ای و باتجربه در زمینه نصب ایزوگام بدنه دیوار و سطوح دیگر تشکیل‌شده است. این مجموعه با توجه به شرایط ساختمان شما و باکیفیت‌ترین نمونه‌های ایزوگام هزینه‌های مربوطه را برای شما محاسبه خواهد کرد.

آشنایی با نحوه نصب ایزوگام روی دیوار آجری

دیوارهای آجری معمولا نسبت به دیوارهایی با جنس مصالح دیگر، بیشتر مستعد پذیرش رطوبت هستند. همچنین ظاهر و نمای زیبایی هم ندارند. برای بهترین نصب ایزوگام روی دیوار آجری پیشنهاد نصاب‌ها این است که از ایزوگام‌های فویلدار استفاده شود.

برخی از مزایای نصب ایزوگام فویل دار عبارتند از:

این موارد از جمله مزایای ایزوگام فویل دار روی دیوار آجری است.

حفاظت از ساختمان ها با ایزوگام دیوار آن ها|راه بام دلیجان
قیمت نصب ایزوگام روی دیوار با نصب آن روی پشت بام متفاوت است؟

سخن پایانی

ایزوگام بدنه دیوار چه با داربست و چه بدون داربست راهی مطمئن و کم هزینه برای افزایش عمر مفید ساختمان‌هاست. انجام ایزوگام روی دیوارهای کناری ساختمان به صورت ویژه در نواحی که میزان بارندگی بالایی دارند بسیار عالی است.

انجام ایزوگام بدنه دیوار ، ساختمان‌ها را در برابر پوسیدگی زودهنگام برای مدت زمان زیادی تضمین می‌کند. ما در این مطلب از مجموعه راه بام دلیجان تلاش کردیم تا اطلاعاتی درباره ایزوگام بدنه دیوار در اختیارتان قرار دهیم. سپاس که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
خدابندلو مدیریت سایت
تماس سریع