امروزه ساخت و ساز ساختمان بسیار افزایش داشته است. یکی از مواردی که در مراحل ابتدایی ساخت یک ساختمان مورد توجه قرار می گیرد ، انتخاب نوع مصالح مصرفی می باشد . ایزوگام و قیرگونی مصالحی هستند که جهت عایق بندی رطوبتی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند . نکته مهم و کاربردی به کار بردن یکی از این دو نوع مصالح می باشد. در ادامه با ویژگی های ایزوگام و قیرگونی آشنا می شویم که به شما کمک خواهد کرد انتخاب درستی داشته باشید.  در این مقاله متوجه خواهید شد که قیرگونی بهتر است یا ایزوگام و می توانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام را انتخاب کنید.

قیرگونی چیست؟

یکی از روش های سنتی و قدیمی جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان ، استفاده از قیرگونی می باشد. در واقع قیرگونی یک نوع ورقه سنگین می باشد . این ورقه ها با آغشته شدن نوعی کاغذ، فایبرگلاس حصیری و گونی به قیر ساخته می شود. این ترکیب ماده ای ضد آب می باشد که از آن به عنوان پوششی برای سقف ها استفاده می شود. جهت نصب قیرگونی ابتدا باید زیرساخت هایی روی مکان مورد نظر تهیه شود سپس از قیرگونی استفاده کرد. ضخامت قیرگونی حدود دو الی سه سانتی متر می باشد . استحکام و مقاومت این محصول به علت رشته های الیافی که درساخت آن به کار رفته بالا می باشد. در ساخت قیرگونی از آهک استفاده نمی شود زیرا آهک باعث فاسد شدن قیرگونی و جدا شدن آن از محل نصب می شود.

دولایه قیرگونی و یک لایه قیرگونی l راه بام دلیجان
انجام دولایه قیرگونی پشت بام با ضمانت آب بندی

مزایای قیرگونی

معایب قیرگونی

از نظر هزینه قیرگونی بهتر است یا ایزوگام

از لحاظ قیمتی ایزوگام قیمت پایینتری نسب به قیرگونی دولایه دارد. 

دوام و کیفیت قیرگونی بهتر است یا ایزوگام 

برای انجام کار، ایزوگام زمان کمتری نسبت به قیرگونی می خواهد و همچنین باید گفت که کیفیت قیرگونی بهتر است.

قیرگونی بهتر است یا ایزوگام l راه بام دلیجان

ایزوگام چیست؟

ایزوگام ، عایق های رطوبتی می باشند که برای پوشش سقف ، دیوارو پشت بام ها استفاده می شود واز ترکیب قیر و دیگر مواد ساخته می شوند. به دلیل طول عمر طولانی که دارند مورد استفاده قرارمیگیرند. البته باید به این موضوع توجه داشت که طول عمر ایزوگام در مناطق آب و هوایی گوناگون متغیر است. ایزوگام با توجه به نیاز بازار اغلب به صورت تک لایه و دو لایه تولید می شوند و به دلیل سبکی و مقاومت بالا یک نوع عایق رطوبتی کامل می باشند . ایزوگام با اعمال حرارت در  مکان مورد نظر نصب می شوند. همچنین در هنگام نصب ایزوگام باید به عدم وجود رطوبت در مکان مورد نظر دقت کرد.

مزایای ایزوگام

معایب ایزوگام

قیرگونی بهتر است یا ایزوگام

قیرگونی و ایزوگام که یکی از فرآورده های قیر می باشد ، جهت عایق بندی و جلوگیری از نفوذ آب در ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند . قیر ترکیب مشترکی می باشد که در ایزوگام و قیرگونی وجود دارد و ماده ای چسبناک و ضد آب می باشد. با اینکه قیر سابقه نسبتا طولانی تری نسبت به ایزوگام دارد ، امروزه به علت عدم وجود تفاوت هزینه زیادی مابین این دو محصول ، بیشتر از ایزوگام استفاده می شود . در ادامه با ویژگی های این دو محصول بیشتر آشنا خواهیم شد.

انجام ایزوگام فویلدار درتهران l راه بام دلیجان
انجام ایزوگام فویلدار درتهران

ویژگی های قیرگونی و ایزوگام

قیرگونی بهتر است یا ایزوگام

سخن پایانی

       با توجه به مطالب بیان شده ،انتخاب اینکه قیرگونی بهتر است یا ایزوگام به خود شما بستگی دارد . در واقع شما با توجه به شرایط محل مورد نظر و وضعیت اقتصادی خود می توانید هر یک از این دو محصول را انتخاب کنید و ساختمان خود را در برابر رطوبت و فرسودگی ایمن کنید.

2 Responses

  1. سلام ایزوگام پشت بام مارو انجام دادن تمیز و مرتب واقعا در بین همه پشت بام ها که می دیدم بهترین کار رو انجام دادن برای ما خیلی خیلی ممنونیم و اینکه دگ خیالمون از پشت بوممون راحت بازم ممنون

  2. سلام اقا سعید وظیفه ماست به بهترین شکل ممکن چه از لحاظ زیبایی نصب ایزوگام و چه از لحاظ آببندی ایزوگام پشت بام شما کار شمارا انجام دهیم.مبارکتون باشه اعتماد شما تازه شروع کار ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
خدابندلو مدیریت سایت
تماس سریع