قبل اجرای ایزایزوگام پشت بام مناسب‌ترین و رایج‌‌ترین عایق‌کاری برای ساختمان‌ها به حساب می‌آید. با این روش به راحتی می‌توان مقاومت بالایی در پشت بام در برابر رطوبت و گرما ایجاد کرد. همچنین نصب ایزوگام راحت‌تر و سریع‌تر از دیگر انواع روش‌های عایق‌کاری پشت بام است و به همین دلیل، طرفداران بیشتری دارد.

مهمترین نکته در نصب ایزوگام روی پشت بام استفاده از جنس مرغوب، نصب بی‌نقص این ورقه‌ها و زیرسازی درست سطح کار است. اگر می‌خواهید پشت بام منزل خود را ایزوگام کنید، راه بام دلیجان پیشنهاد می‌کند قبل از هر کاری، این مقاله را بخوانید. با مطالعه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد ایزوگام کردن پشت بام، نحوه نصب و قیمت آن به دست می‌آورید.

ایزوگام پشت بام و مزایای استفاده از آن

مقاوم‌سازی ساختمان در برابر رطوبت بسیار مهم است و به همین دلیل این روش عایق‌کاری از اقدامات مهم به شمار می‌رود. وقتی نام ایزوگام به میان می‌آید، ذهن ما ناخودآگاه به سمت اجرای آن در پشت بام می‌رود. این عایق رطوبتی جایگزین مناسبی برای قیرگونی است.

باید اشاره کنیم که ایزوگام عایق خوبی برای جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان به حساب می‌آید. نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان سبب خراب شدن و کپک زدن مصالح به‌کاررفته و سست شدن سقف خواهد شد. در این شرایط هزینه تعمیر سقف و دیوار، بسیار بیشتر از هزینه نصب ایزوگام می‌شود.

کاربرد دیگر ایزوگام به عنوان عایق حرارتی است که از هدر رفتن انرژی در فصول مختلف سال جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توان آن را نوعی عایق صوتی نیز در نظر گرفت.

کار نصب و ایزوگام‌کاری پشت بام امری کاملا تخصصی است و نیاز به تجربه زیادی دارد. به همین دلیل باید برای نصب ایزوگام روی پشت بام از بهترین نصاب‌ها استفاده کرد. ما در مجموعه راه بام دلیجان در تمامی مراحل خرید، نصب و در صورت نیاز تعمیر ایزوگام پشت بام، ‏کنار شما خواهیم بود.‏

بهترین ایزوگام برای پشت بام و نکات لازم برای انتخاب آن

اولین گام برای عایق‌کاری، انتخاب ایزوگام خوب و باکیفیت است. می‌دانیم که یک ایزوگام بی‌کیفیت، عمر مفید کمی خواهد داشت و زود خراب می‌شود. به‌طورکلی بین ایزوگامی که در پشت بام مورد استفاده قرار می‌گیرد باایزوگام در سایر سطوح، تفاوت چندانی وجود ندارد.

در حالت کلی ایزوگام‌ها با کیفیت بالا ساخته می‌شوند تا در مقابل تابش مداوم نور آفتاب، تغییرات آب و هوایی و بارش‌های شدید برف مقاومت داشته باشند. همچنین جنس ورقه‌های ایزوگام نباید به گونه‌ای باشد که به راحتی از سطح جدا شوند.

ایزوگام کاری تیم راه بام دلیجان
ایزوگام پشت بام برای همه مناطق لازم است|راه بام دلیجان

معرفی انواع ایزوگام پشت بام

برای انجام ایزوگام سقف از نمونه‌های مختلفی استفاده می‌شود. پرکاربردترین نمونه ایزوگام برای پشت بام عبارتند از:

همچنین می‌توان آن را از لحاظ تعداد لایه‌ها به ایزوگام تک لایه، دولایه و سه لایه و حتی بیشتر تقسیم کرد. بهترین ایزوگام برای نصب در پشت بام ایزوگام فویل‌دار است. ایزوگام فویل‌دار به دلیل لایه فویلی به‌کاررفته در خود، نور خورشید را منعکس می‌کند. این موضوع باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی می‌شود.

همچنین سطح لیز ایزوگام روکش آلومینیومی باعث می‌شود تا در فصول سرد سال مثل زمستان و پاییز دانه‌های برف و باران از روی سطح ایزوگام زودتر جمع شوند.

 

انواع ایزوگام راه بام دلیجان
ایزوگام پشت بام با انواع نمونه های مختلف آن|راه بام دلیجان

مراحل قبل نصب ایزوگام سقف

بعد از این که وسایل لازم برای نصب ایزوگام را تهیه کردید، نصاب طبق مراحل زیر شروع به کار می‌کند.

  1. برداشتن اشیاء موجود در پشت بام ضروری است و بعد از آن باید کل سطح را با استفاده از جارویی مناسب به طور کامل تمیز کرد و شست.
  2. اگر ترک‌های بزرگ روی پوشش قبلی پشت بام وجود دارد، باید به وسیله سیمان این ترک‌ها را از بین برد.
  3. در زمان شروع به نصب ایزوگام، نصاب از مشعل‌های مخصوص استفاده می‌کند و درجه حرارت و شعله آن را تا حد مناسبی تنظیم خواهد کرد.

اجرای ایزوگام سقف و مراحل فنی آن

  1. بعد از این کار بخشی از ناودان را اندازه گیری می‌کند و کار نصب ایزوگام را آغاز خواهد کرد.
  2. پس از طی این مراحل سطح پشت بام را با فاصله‌هایی حدود 90سانتیمتری از قسمت عرض کار علامت گذاری می‌کند.
  3. بعد یک ایزوگام تک لایه را به شکل قیف درآورده و در بخش داخلی ناودان می‌چسباند و مطمئن می‌شود که بدنه با لوله به یکدیگر متصل شده‌اند.
  4. سپس قسمت جلویی ناودان‌ها را برش می‌زند و یک متر از لایه را روی آن نصب می‌کند. دقت داشته باشید که تزار کردن این بخش از ایزوگام مهم است. زیرا ایزوگام نادوان باید به‌گونه‌ای تراز شود که آب باران و برف به راحتی از آن خارج شود و یک جا جمع نشود.
  5. همچنین در زیر کولر یا منبع آن یک لایه 2 متری ایزوگام را نصب می‌کنند.
  6. به این نکته مهم توجه کنید که در زمان شروع به نصب، حتما نصاب رول ایزوگام را به دو بخش 5 متری تقسیم کند و از وسط پشت بام کار را شروع کند. این کار به این دلیل انجام می‌شود که ورقه‌های ایزوگام تراز شوند و کجی یا شکافی بین لایه‌ها ایجاد نشود.
  7. در زمان نصب جهت هم‌پوشانی کامل ایزوگام، نصاب باید به صورت مدام از چپ به راست حرکت کند.
  8. سپس نصاب از تنظیم عایق رطوبتی و حرارت دادن آن، لایه را از نقطه وسط به هر دو سمت پشت بام هدایت می‌کند. این کار به جهت گرفتن چین و چروک، رفع هواگرفتگی و صاف شدن ورقه‌های ازوگام است.

مرحله آخر کار، هم‌پوشی عایق است که نصاب حتما باید آن را با شعله کم مشعل و با دقت بالا انجام دهد. افراد ماهر در نصب ایزوگام، همپوشانی را توسط وسیله‌ای به نام کمچه انجام می‌دهند.

ایزوگام زیر کولر
نصب ایزوگام پشت بام تکنیک خاصی دارد|راه بام دلیجان

ترمیم ایزوگام پشت بام به چه صورتی است؟

به‌طور معمول عمرمفید ایزوگام‌ها حدودا 10 سال است. بعد از این مدت فرسایش و آسیب‌دیدگی آن‌ها سریع‌تر رخ می‌دهد. توجه داشته باشید که اگر از ایزوگام مرغوب استفاده نکنید یا ایزوگام به هر دلیل آسیب ببیند، طول عمر مفید آن کاهش می‌یابد.

در اغلب موارد ایزوگام به دلایل زیر دچار آسیب می‌شود:

معمولا ترمیم ایزوگام به این صورت است که لایه‌های آسیب‌دیده، تعمیر می‌شوند. اما گاهی لازم است که لایه‌های قدیمی کنده شوند و نصب ایزوگام مجددا انجام گیرد. نصاب‌های حرفه‌ایی ما در مجموعه راه بام دلیجان این آمادگی را دارند تا تخصصی‌ترین خدمات را در زمینه اصلاح، نشتی‌یابی و تعمیرعایق پشت بام به شما ارائه دهند. کافی است که با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان ایزوگام سقف است. نصب ایزوگام پشت بام مزایای متعددی مانند عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی را به دنبال دارد. بهترین نوع ایزوگام برای استفاده در پشت بام، ایزوگام فویل‌دار و دو لایه است. اما این موضوع سلیقه‌ای است و به نیاز و بودجه کاربر بستگی دارد. بااستفاده از خدمات مجموعه راه‌ بام‌ دلیجان می‌توانید در کنار استفاده از ایزوگام باکیفیت از نصاب‌ها حرفه‌ایی ما هم بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
خدابندلو مدیریت سایت
تماس سریع