نصب ایزوگام روی موزاییک موضوعی است که بسیاری از مالکان ساختمان‌ها به آن فکر می‌کنند. تجربه نشان می‌دهد که نصب ایزوگام روی سطوح صاف مثل موزاییک کار سختی است. زیرا احتمال دارد نصب این ورقه‌ها روی این سطوح در آینده مشکل‌ساز خواهد شد.

اما آیا راهی برای نصب ایزوگام روی موزاییک وجود دارد؟ حتما فکر می‌کنید باید موزاییک‌ها را برداشت و بعد ایزوگام را نصب کرد. اما این تنها راه‌حل موجود نیست و بلکه راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید درباره نصب ایزوگام روی موزاییک اطلاعاتی کسب کنید، با کارشناسان راه بام دلیجان در این مقاله همراه شوید.

نصب ایزوگام روی موزاییک به روش درست|راه بام دلیجان

نصب ایزوگام روی موزاییک کار درستی است یا خیر؟

تجربه نصاب‌های مجموعه راه بام دلیجان نشان می‌دهد که نصب ایزوگام روی سطوح صیقلی مانند:

امکان‌پذیر اما مکشل‌ ساز است. زیراجرای ایزوگام روی سطوحی مانند موزاییک چسبندگی خوبی ایجاد نمی‌کند. در این حالت بعد از مدتی ایزوگام از روی موزاییک جدا می‌شود و با کوچک‌ترین ضربه یا فشار سوراخ خواهد شد. در این حالت رطوبت و آب به سطح زیرین نفوذ پیدا می‌کند.

این موضوع علاوه بر خسارت به ساختمان باعث تحمیل هزینه دوباره به مالک برای ایزوگام‌کاری مجدد می‌شود. اما باید توجه داشت که نصب ایزوگام روی این سطوح غیر ممکن نیست و با رعایت نکاتی می‌توان این کار را انجام داد.

قیرگونی روی سرامیک یا نیاز به جدا کردن موزاییک؛ برای نصب ایزوگام کدام بهتر است؟

در جواب این سوال باید گفت نیاز به جدا کردن موزاییک‌ها نیست. جدا کردن موزاییک برای نصب ایزوگام کاری وقت‌گیر و پر‌هزینه است. در نتیجه بهتر است با به‌کارگیری روش‌های مطمئن ایزوگام را روی موزاییک نصب کرد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره نصب ایزوگام روی موزاییک باید بدانید، نصب یک لایه قیر مخلوط یا استفاده از موادکشی پرایمری است. برای انجام این کار از کارشناس‌ها و نصاب‌های راه بام دلیجان کمک بخواهید. این افراد بهترین روش و نوع ایزوگام که قدرت چسبندگی بالایی دارد را با توجه به سطح کار شما انتخاب می‌کنند.

آیا روی کاشی می‌شود ایزوگام کرد و اهمیت نصب صحیح آن روی موزاییک چیست؟

نصب ایزوگام روی سطوح موزاییکی بسیار حساس است و هیچ شباهتی به اجرای آن روی سطوح سیمانی ندارد. در صورت نصب نادرست ایزوگام روی سطوح صاف خسارات زیادی به بار می‌آید.

حتما متوجه شده‌اید که با وجود نصب ایزوگام روی پشت‌بام  برخی ساختمان‌ها، نم و رطوبت بعد از بارندگی به داخل سقف نفوذ می‌کند. علت این نم‌زدگی سقف چیست؟ باید بگوییم قطعا ایزوگام به خوبی روی سطح موزاییک نچسبیده است و با کوچک‌ترین ضربه یا فشار سوراخ می‌شود. در این حالت ایزوگام نفوذپذیر می‌شود و رطوبت به سطح زیرین منتقل می‌شود. از این رو مشاورین ما در راه بام دلیجان توصیه می‌کنند که اگر به دنبال نصب ایزوگام روی موزاییک یا سرامیک هستید، حتما با نصاب‌ها حرفه‌ای ما در این زمینه مشورت کنید تا در آینده دچار مشکلات مختلف نشوید.

مقاومت بیشتر ایزوگام روی موزاییک با مواد پلیمری و نانو
نصب ایزوگام روی موزاییک با راهکارهای خاص|راه بام دلیجان

راه‌حل نصب ایزوگام  روی موزاییک چیست؟

راه بام دلیجان برای نصب ایزوگام روی سطوح صاف راهکارهایی را به شما معرفی می‌کند که به‌صورت مطمئن و اصولی این کار را انجام دهید. برخی از این راهکارها عبارتند از:

1.    اجرای قیر مخلوط روی سطح قبل از نصب ایزوگام

برای نصب ایزوگام روی موزاییک می‌توان یک لایه قیر خالص 60 یا 70 درصد را که مخلوطی از قیر سفت و شل است روی سطح ریخت. مخلوط قیر خالص سطح مناسبی را برای چسباندن ایزوگام روی موزاییک فراهم می‌کند و مانع مناسبی برای نفوذ رطوبت به درون موزاییک است.

توجه کنید اگر موزاییک قدیمی است و مانند سطح سیمانی حالت زبری به خود گرفته است، می‌توان بدون ریختن قیر آن را ایزوگام کرد. چون سطح ناهموار است و مشکلی ندارد. فراموش نکنید که پیش نیاز انجام این کار استفاده از ایزوگام تمام پلیمری است که نصاب ایزوگام این مورد را تشخیص می‌دهد.

2.    استفاده از چسب بتن روی سطح کار و اجرای پرایمر سیمانی قبل از نصب ایزوگام

در برخی موارد نصاب‌ها برای نصب ایزوگام روی سطوح صاف قبل از اجرای کار عایق‌کاری از یک مخلوط خاص استفاده می‌کنند. این مخلوط شامل چسب بتن واترپروف و سیمان و پودر سنگ الک شده است. با این مواد یک دوغاب شل درست می‌کنند و روی موزاییک می‌ریزند تا سطح آن را کامل بپوشاند. وقتی این دوغاب خشک شد، دوباره با همان مواد دوغاب درست می‌کنند. اما این بار کمی سفت‌تر و روی لایه اول می‌ریزند.

از مزایای این روش این است که چسب بتن واترپروف تا حدی به آب‌بندی سطح کمک می‌کند. اما از معایب این روش نیز تحمیل وزن سنگین روی سطوح ساختمان است.

3.    استفاده از چسب پلیمری روی ایزوگام و استفاده از عایق نانو برای آب‌بندی سطوح موزاییکی

این روش بهترین راه برای نصب ایزوگام روی سطوح صاف است. برای ایزوگام روی موزاییک دو نوع محصول وجود دارد:

محصول اول: عایق بی رنگ

در این روش سطوح مورد نظر بدون هیچ گونه تغییر در ظاهر و زیبایی سنگ، سرامیک و موزاییک به‌صورت کاملا شفاف عایق‌کاری می‌شود. ابتدا یک لایه عایق بی رنگ قابل نفوذ روی موزاییک نصب می‌شود. در مرحله بعد یک چسب درزگیر فوق العاده قوی روی بندکشی‌های بین موزاییک‌ها کار می‌کنند.

از مزایای این عایق این است که:

محصول دوم: عایق سفید و رنگی

در این روش یک عایق پلیمری انعطاف‌پذیر روی کل سطح ایجاد می‌شود. این روش بهترین سیستم عایق برای سطوح موزاییک شده است. عایق سفید و رنگی به‌گونه‌ای طراحی شده است که تحت هیچ شرایطی ساختمان شما دچار نشت آب نمی‌شود.

در این روش باید اول 4 لایه عایق دیگر به عنوان پرایمر، مقاوم‌کننده و ضد تنش ساختمان نصب شود. سپس اقدام به اجرای عایق سفید و رنگی می‌کنند. از مزایای این روش عایق‌کاری این است که:

راه بام دلیجان توصیه می‌کند از روش‌های مطمئن و بهینه برای نصب ایزوگام روی موزاییک بهره ببرید. همچنین کارشناسان ما آماده‌اند تا برای انتخاب روش مناسب ایزوگام و مسایل دیگر با شما همکاری کنند.

استفاده از چسب پلیمری روی ایزوگام و استفاده از عایق نانو برای آب‌بندی سطوح موزاییکی
استفاده از چسب برای نصب ایزوگام روی کاشی و موزاییک|راه بام دیلجان

سخن پایانی

برای نصب ایزوگام روی موزاییک روش‌های مختلفی را در این مقاله ارائه دادیم. اگر این کار درست انجام شود، نصب ایزوگام موفقیت‌آمیز خواهد بود و هیچ خسارتی به بار نمی‌آید. تنها نکته با اهمیت این است که برای انجام این کار از افراد حرفه‌ای مانند نصاب‌های راه بام دلیجان کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
خدابندلو مدیریت سایت
تماس سریع