تعمیرات ایزوگام پشت بام ، لکه گیری و ترمیم یکی از کارهایی که خیلی سریع باید به آن رسیدگی شود. زیرا وجود کوچک‌ترین خرابی در ایزوگام پشت بام باعث نفوذ رطوبت به سقف و خراب شدن رنگ و گچ‌کاری ساختمان می‌شود.
از عواملی که باعث خرابی در ایزوگام می‌شوند می‌توان به نصب نادرست، طبله کردن و قرارگیری جسم سنگین و نوک تیز روی ایزوگام اشاره کرد. در این حالت ایزوگام خیلی سریع‌تر از عمر مفید خود دچار خرابی می‌شود و نیاز به تعمیرات  دارد. سایت خدمات‌رسانی راه بام دلیجان در این مقاله به بررسی علت و نحوه تعمیرات ایزوگام پشت بام پرداخته‌ است. با ما همراه باشید.

چرا تعمیرات ایزوگام پشت بام اینقدر مهم است؟

هرگونه خرابی و آسیب‌دیدگی در ایزوگام پشت بام، امکان نفوذ رطوبت به ساختمان و سقف را افزایش می‌دهد. در این حالت خرابی‌هایی ایجاد می‌شود که از کم و ناچیز تا بزرگ و دردسرساز مختلف هستند. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه خرابی در ایزوگام باید خیلی سریع آن را تعمیر کرد.
توجه داشته باشید که با ترمیم و تعمیرات ایزوگام پشت بام، آن‌هم به موقع می‌توانید از هزینه‌های بعدی ناشی از خراب‌های بیشتر جلوگیری کنید.

چه عواملی باعث آسیب و نیاز به ترمیم پشت بام می‌شوند؟

عوامل متفاوتی منجر به آسیب در ایزوگام می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیرات ایزوگام پشت بام به تخصصی نیاز دارد تا علت و مشکل رفع شود|راه بام دلیجان

مراحل ترمیم و لکه گیری ایزوگام پشت بام چگونه است؟

برای ترمیم ایزوگام پشت بام به صورت زیر عمل می‌کنند. توجه داشته باشید که لکه‌گیری و ترمیم ایزوگام، مانند نصب آن مهم است. پس برای این کار از متخصصین با تجربه، مانند نصاب‌های ما در راه بام دلیجان استفاده کنید.

برای تعمیرات ایزوگام پشت بام در ابتدا باید لایه قبلی برداشته شود|راه بام دلیجان
برای تعمیرات ایزوگام پشت بام باید ایزوگام خراب شده را از سطح کار جدا کنیم.

جدا کردن لایه خراب؛ طریقه انجام ایزوگام پشت بام برای لکه گیری به چه صورتی است؟

برای اینکه خیلی راحت ایزوگام آسیب‌دیده را از سقف جدا کنید باید از حرارت و شعله روی این قسمت استفاده کنید. با این کار قیر موجود در ورقه ایزوگام آب می‌شود و به آسانی می‌توان آن را جدا کرد. اما در حالتی که پشت بام با قیرگونی عایق‌کاری شده‌باشد، باید از وسیله‌های مخصوص دیگری استفاده کنید.
توجه داشته باشید که پس از جدا کردن لایه خراب از پشت بام، باید محل آن را برای ایزوگام‌کاری بعدی به خوبی تمیز کنید.

چه زمانی باید تعمیرات و تعویض ایزوگام پشت بام را انجام دهیم؟

به طور کلی اگر برای عایق‌کاری سقف خود از مصالح باکیفیت و نصاب‌های با تجربه استفاده کرده‌باشید، طول عمر عایق رطوبتی شما بین 12 تا 16 سال است. اما احتمال دارد که خرابی و نشتی در هر زمانی رخ دهد، حتی یک ماه بعد از ایزوگام‌کاری. پس به همین دلیل باید با مشاهده هر گونه خراب، سریعا برای تعمیرات اقدام کنید.
توجه داشته باشید که مانند ایزوگام‌کاری، بهترین زمان برای لکه‌گیری و تعمیرات ایزوگام پشت بام، تابستان است. زیرا هیچ فرقی ندارد که 10 سانتیمتر را بخواهید لکه‌گیری کنید یا 100 متر ایزوگام، مهم است که در شرایط آب و هوایی مناسب این کار را انجام دهید.

جلوگیری از سوراخ شدن ایزوگام با رسیدگی به ترک‌ها و شکاف‌ها

در مواردی امکان دارد که ایزوگام به دلیل تغییرات آب و هوایی یا هر خرابی دیگری دچار ترک یا شکاف شود، در این موارد به جای لکه‌گیری می‌توان از خمیر پرایمر ایزوگام استفاده کرد. در این حالت ترمیم  و عایق رطوبتی به خوبی انجام می‌شوند. توجه داشته باشید که خمیر پرایمر در دو نوع مایع تولید می‌شود و پیش از انجام پرایمر باید سطح را از هر گونه آلودگی (گرد و غبار) پاک کرد.

لکه گیری ایزوگام پشت بام با عایق نانو؛ روشی کم هزینه و ریسکی

از عایق‌های نانو برای ترمیم ایزوگام‌های آسیب‌دیده استفاده می‌کنند که هزینه خیلی کمی دارد ولی ممکن است لکه گیری عایق به درستی انجام نشود. یکی دیگر از معایب عایق نانو این است که سطح ایزوگام را به خوبی پوشش نمی‌دهد. گفتنی است که برای استفاده از عایق نانو باید تمام مراحل لکه گیری عایق ایزوگام را تا قبل از چسباندن ورقه‌های جدید انجام داد.

روش استفاده از عایق نانو؛ بهترین طریقه انجام ایزوگام پشت بام برای لکه‌گیری مناسب

برای این کار در ابتدا باید قسمت‌های خراب ایزوگام را جدا کنید. سپس عایق سفید را با 5 تا 10 درصد آب ترکیب کنید تا به خوبی مخلوط شود. در مرحله بعد با استفاده از قلم روی نقاط ترک خورده یا سوراخ و هر جای دیگری از ایزوگام که مشکل دارد را رنگ کنید. با این کار قسمت‌هایی که نیاز به تعمیرات ایزوگام پشت بام دارند را از دیگر قسمت‌ها جدا می‌کنید.
بعد از خشک شدن عایق، یک لایه دیگر از عایق را روی سطوح اجرا کنید. در آخر پیش از ترمیم نقاط آسیب‌دیده می‌توانید با غلطک روی کل سطح ایزوگام اجرا کنید. توجه داشته باشید که قبل از اجرای ترمیم باید فویل آلومینیومی را از روی ایزوگام بردارید.

هزینه تعمیرات ایزوگام پشت بام چقدراست؟ گران یا مناسب است؟

هزینه تعمیرات ایزوگام پشت بام به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

لگه گیری ایزوگام پشت بام با عایق ایزوگام|راه بام دلیجان
لکه گیری ایزوگام پشت بام با عایق ایزوگام؛ بهترین روش و کم هزینه

سخن پایانی

در این مقاله از سایت راه بام دلیجان به بررسی علت و نحوه اجرای تعمیرات ایزوگام پشت بام پرداختیم. با هم بررسی کردیم که در صورت خرابی ایزوگام چه مشکلاتی ایجاد می‌شود. به همین دلیل تعمیرات ولکه گیری ایزوگام باید در اسرع وقت انجام شود. نصاب‌های فعال در مجموعه راه بام دلیجان آماده خدمات‌رسانی به شما دوستان هستند. سپاس که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
خدابندلو مدیریت سایت
تماس سریع